Infall

Igår fick jag ett spontant infall. Gemensam nämnare för de flesta av mina spontana infall är att det kostar pengar. Så även igår. Kanske var det dumt, men trots detta så har jag tusen skäl till varför jag gjorde det.
Jag köpte en dator, vilket aldrig kan vara fel om det är så att man tålmodigt sparat pengar i flera månader för att köpa just denna dator. Ni vet ju hur det är med mitt tålamod, om inte så kan jag tala om för er att det är obefintligt. Ni vet säkert också hur det är med mina ekonomiska färdigheter. Jag har vanligtvis inte ett öre kvar efter den femtonde i månaden. Så inte heller denna månaden trots att det bara står tioende augusti i kalendern. Konstigt nog kan man i dagens samhälle gå barskrapad till närmsta teknikaffär och införskaffa en dator för 8000 kr. Tur för mig eller kanske inte, det återstår att se när det är dags att betala leksaken.
Hur som haver så var jag trött på att inte ha en egen dator. Jag lånade mammas ett tag men den kan jämföras med en minipc och mina ögon var trötta på att ständigt kisa för att se vad som stod på den lilla skärmen. Min egna gamla dator svek mig för längesen. Jag har till och med ett gammal inlägg här i bloggen där jag beskriver hur jag försöker blåsa ur skiten i fläkten för att få bort ljudet av flygplansmotor. Ljudet försvann men fläkten slutade istället fungera och så har jag haft det sedan dess. Min bror beskrev det med att datorn går in i något viloläge, vilket verkar stämma alldeles korrekt. Man får absolut inte göra något ansträngande för då somnar den på studs. Jag och datorn har inte samma syn på vad som är ansträngande. Betapet till exempel, något jag tycker är väldigt avslappnande upplever datorn som en riktig stressfaktor. Förutom den ofunktionella fläkten så exsisterade det ingen batteritid. Så mycket till bärbar dator när man inte kan bära den någonstans utan ständig strömkontakt.
Nu har jag i allafall inget att klaga över mer än kommande fakturor, men det får bli morgondagens problem.
Dags för frukost i form av hemmagjord musli. Mums!


Jag ska ta hand om dig så som om du vore mitt eget barn.

Hemmagjord musli.

Kommentarer
Postat av: A

Hur kan du skriva om hemmagjord müsli och inte delge tillverkningen av den? Har jag missat det? Åtminstone ett recept. Det är faktiskt inte så mkt begärt...

2009-08-10 @ 15:17:40
Postat av: Molly

vilken härlig start på veckan :) müslin ser god ut.

du får ha en fortsatt bra vecka :) take care!

2009-08-10 @ 15:24:52
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Okej, here we go!

2 l havregryn

4 dl brun farin

4 dl vetegroddar

1 påse kokosflingor

2 dl solroskärnor

3 dl hackade nötter

2 dl matolja

2 dl flytande honung

Blanda alla torra ingredienser. Koka upp matolja och honung på spisen. Blanda allt tillsammans och lägg i en långpanna med kant. Ungen på 175 grader i fyrtio minuter. Rör om var femte minut och lite oftare mot slutet.

Smaklig spis!

2009-08-10 @ 17:13:54
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/
Postat av: Molly

låter som en riktigt god ock lyxig müsli :) kul att du skrev upp receptet. tack.



du får ha en bra dag :) kramkram

2009-08-11 @ 14:59:39
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0