Vår?

Jag tror minsann att våren är på väg. Idag har jag nämligen tagit bort alla soppåsarna på balkongen och gått med dom till sophuset. Det brukar vara ett gott tecken på att våren är på väg!
Annars har jag mest ägnat denna lediga dagen åt att lata mig. När jag inte slagit på min dator vill säga. Denna dator måste vara den sämsta investeringen jag gjort. Under tiden som ägare av den har jag: bytt hårddisk tre gånger, bytt minneskort en gång, fått två härliga blå sträck rätt igenom skärmen samt bytt batteriadapter en gång.
Hade det inte varit så att jag inte har råd att köpa en ny just nu så hade jag på allvar slängt den i väggen, golvet, bordet eller i något annat hårt. Hittills har jag bara vågat banka på den ett tiotal gånger. Utan resultat. Trodde ju jag hade löst mysteriet med datorn häromdagen då jag var trött på att den lät som en flygplansmotor och kom på den briljanta idén att blåsa rätt in i fläkten. Helt plötsligt lekte den tysta leken med mig. Men nu har väl fläkten istället bestämt sig för att inte fungera alls, vilket gör att datorn ständigt är överhettad. Detta (antar jag) bidrar till att den inte är alls samarbetsvillig och jobbar som en treåring med funktionsnedsättning.(inget ont mot dom!)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ahhh, teknik är sååå bra när den fungerar utmärkt, vilket är nästan aldrig. Men ack, tänk så många gånger du hade lämnat sopor utan datorn. ha. Bra med datorer ändå ;-)

2009-03-10 @ 22:51:16
URL: http://lackert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0