Sommar i P1

När Sommar i P1 sätter igång då är det officiellt sommar! Idag inledde Annika Sörenstam, måttligt intressant och med en riktigt jobbig amerikansk brytning. Jag tröttnade och stängde av men fick en härlig uppenbarelse då jag märkte att man numera kan lyssna på SR i iPhonen samtidigt som man surfar eller gör annat. Vet inte om det beror på den ofrivilliga uppdateringen och återställningen av min telefon som skedde igår natt.
Snart ska jag även lyssna på ljudböcker i telefonen för en ny kampanj på Buzzador har satt igång. Denna gång är det StoryTel som erbjuder ljudböcker till iPhone och Android. Jag väntar på en till leverans från Buzzador med kosttillskottet Berocca Boost. Om jag inte har nämnt det tidigare så är jag medlem på tidigare nämnd sida vilket innebär att jag då och då kommer med i kampanjer där jag får prova på olika varor och tjänster gratis för att sedan dela med mig till andra och därefter göra en utvärdering av produkten. Gratis är gott!

Radiolyssnare, det här har ni att se fram emot i sommar:

JUNI

26 Annika Sörenstam, fd professionell golfspelare
27 Eva Dahlgren, artist, låtskrivare
28 Babak Najafi, filmare, regissör
29 Pär Johansson, grundare av Glada Hudik-teatern
30 Per Holknekt, modedesigner, entrepenör


JULI

1 Natasha Illum Berg, professionell storviltsjägare, författare
2 Rolf Ekéus, diplomat
3 Eva Gabrielsson, arkitekt, livskamrat till Stieg Larsson
4 Ulf Malmros, regissör, manusförfattare
5 Anna Carrfors Bråkenhielm, rådgivare hos Silverback
6 Nicklas Lundblad, samhälls­politisk rådgivare, Google
7 Viveca Sten, deckarförfattare, chefsjurist
8 Amanda Jenssen, artist, låtskrivare
9 Micael Bindefeld, eventarran­gör, pr-konsult
10 Meta Velander,skådespelare
11 Mats Sundin, f  professionell ishockeyspelare
12 Jill Johnson, sångerska
13 Elisabeth Åsbrink, journalist, författare
14 Lennart Jirlow, konstnär
15 Micael Dahlén, professor i företagsekonomi
16 Aris Fioretos, författare, översättare
17 Christer Sjögren, sångare
18 Anneli Alhanko, prima ballerina assoluta, hovdansare
19 Christine Meltzer, programledare, komiker, skådespelare,
20 Andres Lokko, skribent, manusförfattare
21 Tina Jansson, lyssnarnas sommarvärd, lärare
22 Ulf Danielsson, professor i teoretisk fysik
23 Anette Norberg, olympisk mästare i curling, avdelningschef
24 Percy Barnevik, ordförande i ­stiftelsen Hand in Hand International
25 Johan Rabaeus, skådespelare
26 Karin Johannisson, professor i idéhistoria
27 Maria ­Akraka, företagare, fd medeldistans­löpare
28 Andreas Lundstedt, sångare, artist
29 Pija Lindenbaum, bilderboksskapare
30 Per Morberg, programledare, kock, skådespelare
31 Håkan Lans, uppfinnare, ingenjör

AUGUSTI

1 Johanna Koljonen, programledare, filmkritiker
2 Lars Jonsson, konstnär, ornitolog
3 Claudia Galli, skådespelare
4 Birgitta Stenberg, författare, konstnär
5 Nils Landgren, trombonist, ­orkesterledare
6 Therese Alshammar, världsmästare i simning
7 Peter Andersson, skådespelare
8 Annika Östberg
9 Björn af Kleen, kulturjournalist
10 Lena Olving, vice vd på Saab
11 Vanna Rosenberg, skådespelare
12 Ted Harris, teologie doktor, präst
13 Darin Zanyar, sångare, artist
14 Monika Fagerholm, författare
15 Staffan Scheja, konsertpianist, professor
16 Johannes Anyuru, poet
17 Henrik Hjelt, komiker, skådespelare
18 Annika Linde, statsepidemiolog, professor
19 Anna Odell, konstnär
20 Tommy Körberg, sångare, artist
21 Josephine Bornebusch, skådespelare, komiker
22 Niklas Rådström, författare

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hur lyckades du med att göra annat samtidgt? Jag fick snällt ligga sysslolös medan jag lyssnade!

2010-06-27 @ 09:09:32
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Mats

Håller med om att Sörenstam var riktigt tråkig, men jag stod ut och lyssnade på hela programmet. Storytel är fantastiskt. Jag har varit med i ett halvår och applikationen för iPhone är numera riktigt bra. Bra utbud har dom med.

2010-06-27 @ 16:33:17
URL: http://sommarip1.blogspot.com/
Postat av: Molly

hejhej!

hoppas att allt är bra med dig och att du hade en bra midsommar :)



det är ganska få bra som ska sommarprata iår tycker jag :(



kursen jag läser via miun är stressfysiologi :)

vad ska du läsa för kurs?

du får ha en bra kommande vecka :) kramkram

2010-06-27 @ 20:45:31
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Åsa

http://www.youtube.com/watch?v=uVim7rjfKOQ



Kolla detta!!

2010-06-27 @ 22:26:59
URL: http://www.brakstakarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0