När katten är borta....

Anna har åkt i väg på lärarkonferens i Uppsala och ska vara där till onsdag. Detta innebär att jag ska vara ensam i en ekande lägenhet i Göteborgs egna lilla Rosengård. Detta fakta kan jag inte bara acceptera. I går bjöd jag därför hit Karolinka und das sockerdricktrick. Uttrycket "när katten är borta dansar råttorna på bordet" var väl en underdrift då vi införskaffade oss allt man kan tänkas behövas för en filmkväll. Det slutade med pannkakor med grädde vispat så hårt så det var på gränsen till smör, sylt, köpt rulltårta med ca 20 E-nummer på innehållsförteckningen, två sprängfyllda godispåsar, croissanter och en hyrfilm. När allt förbjudet var förtärt så däste vi i soffan med Sex and the city till klockan tre på natten.
Snart gör sig verkligheten påmind med en bokad tvättid och sedan får jag nog utforska min vänlista för att hitta ett nytt offer som kan sällskapa mig ikväll. Har jag inte sovit en enda natt solo i den här lägenheten sedan vi flyttade hit så ska jag inte göra det nu heller. Speciellt inte efter veckans filmvisning med Saw II, Black Daliah och Mord i sinnet.



Kommentarer
Postat av: Åsa

tur att du kommer hit i morgon... det där verkar inte speciellt hälsosamt!



Snygga å, ä, och ö föresten

2010-06-14 @ 16:37:37
URL: http://www.brakstakarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0