Morgonlöpning

Av någon konstig anledning så vaknade jag klockan sju denna morgon. Detta hör inte till vanligheten då mina ögon för det mesta inte får se dagsljus förrän tidigast klockan tio. Ovan vid tidiga tider gick jag runt halv åtta ut för att köpa snus. Döm av min förvåning när inte en enda butik var öppen. Här bor man i Sveriges näst största stad och det går inte att få tag på en snusdosa klockan halv åtta en vardagsmorgon utan att behöva plocka fram bilnycklarna. Det blir det ändring på när flyttlasset drar iväg till brunsan som inte bara har Hajen som granne utan även Shell och Statoil. Jag har nämligen en vision om hur mitt liv ska bli när jag börjar plugga och en utav punkterna där är att jag ska gå upp runt sju-åtta varje dag. (yeah right..) I mina drömmar ser jag mig sedan lugnt sitta och dricka kaffe och läsa tidningen innan jag ger mig ut på en löptur. Själva pluggdelen kommer in mycket senare både i mina drömmar och i mina prioriteringslistor. Jag lär väl dock snart bli varse om att det inte kommer bli så.
Hur som haver, jag har ju skrivit om min målbrott/pensionärs-röst som vägrar ge med sig. Jag tänkte att det var dags att rensa rören..ja, luftrören alltså.. och gav mig därför ut på en löptur. Det var verkligen på tiden och jag är långt ifrån toppform. Det har inte blivit mycket till motion sedan crosstrainern började gnissla och låta allmänt krasslig.
Nu måste jag dock börja komma igång på allvar om det ska bli någon beach2010-form.




Usch..det var bättre förr.


RunKeeper för iphone..rekommenderas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0