Lördag

Efter en sväng på stan så tog jag och Anna tag i att måla om väggarna här hemma. Jag kan väl i och för sig inte påstå att jag själv bidrog till så mycket mer än att agera publik samt att spackla lite. Anna är nog lika glad för det för det hade inte varit en vacker syn om jag fick fritt ansvar över penslarna. Jag försökte några gånger men det slutade med att jag stod och målade mina armar och händer istället. Vem blir inte sugen på det liksom? Färg både ser härligt ut och luktar gott! Nu är i allafall den röda väggen i köket återställd och likaså den bruna fondväggen i sovrummet.
Det har även hunnits med en löptur i ösregn och en härlig kalldusch med god hjälp av busschauffören som inte hade en tanke på att sakta ner när han drog igenom den största vattenpölen i gamlestaden. Jag vet att det är fullständigt urtråkigt när jag lägger upp mina springtider här, men jag ser det som en motivation till att överhuvudtaget få på mig löpskorna så ni får stå ut med det ett tag till. Jag hade i allafall förbättrat mig lite idag och kanske beror det på att Anna agerade hare hela vägen..

 

Väggen före.... efterbild utlovas en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0