Fixande och trixande

Tre dagar ledighet har passerat och det i en hiskelig fart. Vi har nu fått tillträde till lägenheten och så även till det moln av rök som möter en när man öppnar dörren. På besiktningsprotokollet står det ett NEJ på påståendet "rökning har skett i lägenhet". Dock vittnar de vita rutorna som finns på väggen om annat. Tapeten är så gulnad så platsen där tavlorna har suttit skriker vitt. Efter många om och men har vi nu i allafall pratat oss till gratis tapsering i det värsta rummet. Förutom det så är det en del annat som ska göras om: ny kyl och frys, nya bänkskivor och skåpsluckor i köket, nytt golv i hall och kök, tapsering i kök och hall, ny toasits samt nytt handfat. Som om detta inte var nog så ska vi måla två rum själva också. Trots all rökförstörelse och annat tjafs så har lägenheten potential. Den är bra planerad och har både badkar och balkong. Vad mer kan man begära?
Eftersom förra hyresgästen onödigt nog hade kastat ut målarna (som han själv bokat tid med...) så kommer inflyttningen att dröja lite. Målarna förväntas vara klara på tisdag och sedan ska golvläggarna ha sin beskärda tid. Vi hade planerat att flytta på måndag men det lär nog snarare bli måndagen veckan efter. Nästa vecka får vi ägna åt att köra ner småprylar och måla om rummen.
Idag åkte vi tillbaks till Göteborg och passande nog så kom paketet från Buzzador. Min energinivå var inte hög efter allt fixande och trixande så jag provade genast en utav många Berocca Boost som låg i paketet. Brustabletten innehåller massa vitaminer och annat uppiggande. Meningen är ju att jag ska dela med mig av dom så känner ni att ni behöver lite energi så är det bara att ta vagnen till Gamlestan!


Uppiggande shit!


Kommentarer
Postat av: Karro

Jaaaaaa, ge mig uppåttjack!

2010-07-02 @ 16:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0