Den kungliga festen

I lördags var det äntligen dags för det kungliga bröllopet. Jag har av någon märklig anledning ärvt min farmors rojalistiska intresse. Självklart tycker jag som de flesta andra att det går åt på tok för mycket av våra pengar till kungafamiljens semesterresor till Troppan osv, men om vi nu ändå ska betala för kalaset så tänker jag minsann vara med och njuta av det. På grund av detta så anordnades det fest på Nordmossa med min icke rojalistiska vän Karro. Vi hade slutit ett avtal innan denna fest som gick ut på att inga sarkastisktiska kommentarer fick fällas denna dag. Dagen efter skulle Karro gå med i republikanska föreningen, så detta fick bli hennes avsked av Bernadotterna.
Efter att ha sett alla tal och festligheter blev vi alla ganska fundersamma över hur kungen som under hela sin livstid har talat inför stora skaror är den som talar sämst, har minst sammanhang i det han säger samt är den som behärskar det engelska språket sämst. Igår kom Anna på svaret då hon efter lång tid av youtube-tittande utbrister: Kungen har alzheimer!
Efter lite efterforskande upptäcker vi även att prinsessan Lilian har denna sjukdom. Alltså är alzheimer något som finns i det kungliga släktet. Jag tror vi måste ringa Se & Hör...














Kommentarer
Postat av: Åsa

Myggljus inne.... ni är väl för roliga!!!

2010-06-21 @ 15:16:05
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Catrine

Haha vad underbart!!!! Och bubbel hade ni med!!! Härligt Kajjan!

2010-06-21 @ 21:13:17
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0