Dags för en nystart?

Det var meningen som en liten kort bloggpaus men blev bara ytterligare ett bevis på min bekvämlighet(läses som finare ord för lathet).
Nu när det är dags för en riktig nystart så kanske jag borde låta bloggen få följa med? Det är nämligen så att jag har sagt upp mig, införskaffat ett sommarjobb samt skrivit kontrakt för en ny lägenhet. Som om inte det vore nog  så har jag även sökt in till två program i höst och skulle inte antagningen gå min väg så har jag två reservkurser att falla tillbaks på. Nu är det min tur att leva på bidrag och lån, även om jag har erfarenhet av det sistnämnda. Vana att äta knäckebröd och dricka vatten har jag också, så det ska nog inte bli några problem. Sedan underlättar det alltid att ha en (framgångs)rik sambo. Även om det inte är den främsta egenskapen Fröken Bärgman har. Jag ser det mer som ett plus i kanten!
Jag har nu gjort mitt i Göteborg och fortsätter i staden som jag för inte så länge sedan lämnade. Gräset är inte grönare på andra sidan och speciellt inte under vintern för då har det gröna lyst med sin frånvaro. Några andra faktorer till denna flytt kan väl summeras i orden skottlossning, väpnat rån, rån i trapphus, avhuggna ben på kyrkogård och brandbomber. Det är nästan slöseri att gå till hemmakväll och hyra en film när man kan avnjuta Göteborgs alla gängbråk från vardagsrumsfönstret. Nog om det gråa. Jag kommer sakna alla fina vänner men ni är ju varmt välkomna att övernatta i "gästrummet" eller på balkongen om så behagas. Jag kommer bära med mig telefonsamtalet från K då hon ringde sittandes på sin cykel utanför vår gård med intalande ord om att det visst händer att man även i Göteborg "bara kommer förbi". Enkelheten, slentrianen, inskränktheten.....Varberg nu kommer jag!!



Inte har jag blivit äldre sedan jag bloggade sist heller...


Kommentarer
Postat av: Karro

Ey, det blir konstiga tecken av åäö... Varför?

2010-06-03 @ 06:30:10
Postat av: Åsa

Håller med!!! Men de försvann när jag tryckte på kommentera knappen!



Välkommen tillbaka, i dubbel bemärkelse!

2010-06-03 @ 06:47:02
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Kajsa

Konstigt.. Ser bra ut i min dator, men om jag kollar från iphonen så ser jag vad ni menar. Åsa du brukar ju kunna fixa det mesta... :)

2010-06-03 @ 06:59:17
Postat av: Catrine

Härligt!!! Det låter ju intressant allt det som hände i Göteborg. Vill jag gärna höra mer om nån gång! :)

2010-06-03 @ 09:20:57
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/
Postat av: Sofie

Äntligen är du tillbaka!!

2010-06-03 @ 16:04:59
Postat av: Åsa

Åsa brukade fixa med mesta.... just nu fixar Åsa ingenting.....



Får ta ett msn race igen. Någon har varit i farten igen! Hårda ord har utväxlats mellan släktens respektive..... Ordgåta...... Hmmmm...

2010-06-03 @ 23:43:19
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Kajsa

Ojoj..förstår precis vilka det handlar om. Hör av dig imorgon när du slutat!

2010-06-04 @ 00:48:44
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0