Väckning

Nackdelen med att jobba natt och sova på dagen är när man väcks av diverse arbetare utanför lägenheten. Den spontana tanken jag får är att jag ska dra upp persiennerna, öppna fönstret och skrika på dom. Har de ingen hyfs? Va, väcka mig redan halv två!
Sedan kommer jag på mig själv och inser att om de inte skulle jobba i rabatterna vid denna tid, när skulle de då utföra sitt arbete? Det är väl bättre att väcka en än femhundrasjuttioen? Så jag tar tillbaks min ilska och får istället lite dåligt samvete för alla hemska tankar jag tänkt fem minuter tidigare.
Nu gör det inte så mycket att jag inte fått min skönhetssömn för jag har bara en natt kvar sedan kan jag sova ut under hela sex nätter. Om inte de kommer tillägnas åt plugg vill säga. Nu vet jag att första boken är på väg i allafall. Så länge har jag lånat en bok som heter "introduktion till socialpsykologi". Den finns inte med i listan över kurslitteraturen vi ska läsa men man kan ju alltid hoppas att man kan ha lite nytta av den ändå. Det verkar vara ett riktigt intressant ämne och jag antar att det är bättre att fylla upp jobbnätterna med kunskapsintag än att att lösa korsordsbilagor eller plöja dvdboxar.


Kommentarer
Postat av: Rebecca Bengtsson

Kajsa!! GRATTIS! Jag läser också på mittuniversitetet, fast på plats i östersund! Jag kan ju dessutom tillägga att den kursen jag läser nu är just sociologi, men bara 7,5 hp. Har du några sammankomster du måste åka upp på? Vilken stad i så fall? Här finns alltid sängplats om du behöver! Hur är allt annars? trivs du i göteborg? sköt om dig o lycka till med Durkehim o div. andra gubbar!hälsa catten nästa gång du träffar henne! Kram

2009-09-11 @ 01:58:37
Postat av: Kajsa

Men Becca!!! Va lustigt att du också läser den. Läser du ett program? Det är inga obligatoriska sammankomster men nu när jag vet att du finns där så kan man ju styra upp någonting. Antar att sammankomsterna är i Sundsvall men är inte hundra. Allt är bra och jag trivs som fisken i vattnet i Göteborg. Jag ska kolla upp när träffarna är så kan jag maila dig på ansiktsboken.

Kram!!

2009-09-11 @ 15:46:05
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0