Flickan som lekte med elden

Jobbhelgen är över och den avslutades med ett biobesök följt av lite käk ute. Jag, Stella, Christer och Anna var och såg Flickan som lekte med elden. Den har ju inte fått lika bra betyg som den första filmen, men enligt mitt tycke var den minst lika bra. Den bästa repliken var däremot inte i filmen utan hittades bland biopubliken. Det är nämligen en scen i filmen där Lisbeth Salander ligger på golvet med täcke upp över bröstet. Om jag minns rätt så röker hon en cigarett och visar därför upp armhålan. Där skymtar lite svarta hår. Inte nyrakat alltså. När detta visas på bioduken så skriker en tjej i publiken ut "Åh fyyyy", varpå samtliga personer i biopubliken börjar asgarva. Man kan därmed säga att vi fick vår beskärda del av komedi också!
Idag ska jag prova på att köra ett träningspass på DVD hemma hos en vän. Om jag har fattat det hela rätt så är det ett boxpass. Det ska bli intressant och kan verkligen behövas med tanke på min karaktär under denna helg. Jag har haft svårt att hålla fingrarna i styr från gottepåsen. Ingen träning har det blivit heller. Däremot har jag varit duktig när det gäller pluggandet. Trots råd från syrran om att skumma igenom studiematerialet så sitter jag enträget och läser igenom varje mening på varje sida. Vi får se hur länge jag kommer orka göra det. När man har elva timmars jobbpass som inte består av så mycket annat ansträngande så känns det som att jag lika gärna kan läsa allt. När det gäller sociologin så känns det roligt och någorlunda förståligt, men så fort socialpsykologin träder in känns allt bara fruktansvärt flummigt och svårbekripligt.
Nähä, nu ska jag börja dagen på riktigt! Tjoflöjt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0