Back in effect!

Nu får "pausen" vara slut. En del har hänt sedan sist. Jag har bland annat passat på att bli sambo och flyttat till mångkulturens mekka Gamlestan. Här finns allt man kan tänkas behöva nästan utanför dörren; apotek, systembolag, affär, hemmakväll, uttagsautomat, gym, diverse små "hashi-bashi"-butiker, tatuerare, apotek och annat smått och gott. Lite annat utbud än Järnbrotts ynka lidl-butik. Jag har flyttat hit det mesta av mina grejer, men lite köksprylar är fortfarande kvar i Järnbrott. Dessutom har mamma fått låna lite av möblemanget.

Idag har jag varit på seminarie med Kay Pollak. Jag har tidigare läst båda hans böcker, Att välja glädje & Att växa genom möten. Seminariet var otroligt inspirerande och upplyftande. Kay verkar vara en helt underbar person och han hade mycket lustiga ljud och gester för sig. Det hela blev inte sämre av att han tog i hand med samtliga åhörare innan seminariet började. När allt var slut satte han på "I want to break free" på högsta volym och man kunde inte annat än att gå därifrån med ett stort leende på läpparna.
För er som varken läst böckerna eller sett Kays seminarie så kommer här några tänkbara meningar:

"Varje gång jag är störd eller irriterad på en annan människa har jag gjort en tolkning av verkligheten som är begränsad/felaktig"

"Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser"

"Ingen kan såra mig utan mitt medgivande"

"Vill jag uppnå en förändring i mina relationer börjar den förändringen med mig själv"

Här kommer lite bilder på lägenheten. Något rörigt och allt är inte på plats i hyllorna än.














Kommentarer
Postat av: Soffe

Mysigt ni har det! =)



Och jag ser att skridskorna ligger framme...ska ni ta en tur på Heden?

2009-11-18 @ 08:46:02
Postat av: Kajsa

HAHA, nej de ligger där i väntan på att jag ska orka ta upp dom på vinden. Annars vore det fint med en reunion på Sundvära! ;)

2009-11-18 @ 10:05:29
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/
Postat av: Anna

Man bara längtar hem när man ser bilderna!

2009-11-18 @ 12:17:43
Postat av: Åsa

Så fiiint ni haar det!!!



Ser ut som det börjar bli redo för en familjeinvasion!

2009-11-19 @ 07:12:47
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Kajsa

Ja, nu måste ni komma och hälsa på!! Jag är ledig i helgen förutom fyra timmar på söndag. Även ledig mån, tis och ons.

2009-11-19 @ 12:56:02
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/
Postat av: cv

hallå!!! vad fint det är!! men jag måste inspektera i verkligheten också! när skall detta ske? har du sett att jag undrade om lite nya vardagsdatum angående glögghalsandet? check it out! jag saknar dig! puss

2009-11-20 @ 12:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0