Volontär

Idag fick jag hem papper från enheten för äldrevården i tynnered. Det visade sig finnas lite alternativ för volontärarbete. Bland annat dessa:
Värd/Värdinna vid gemensamma träffar (Aldrig i livet)
Boule (Jaaaaaaaaaaaaa!)
Café- eller pubverksamhet (Njee, jag föredrar att vara den som dricker alkoholen)
Följa med på promenader, konserter, utflykter m.m (Självklart! En chans att både få motion och bli kultiverad)
Besök hos boende (Yes! Fika och samtal. Love it)
Trädgård (Misslyckas man med sina krukväxter kanske det inte är läge att kryssa i denna punkt)

Så nu är blanketterna ifyllda och postade. Bara att luta sig tillbaka och invänta svar, för sen blir det mindre tid för tillbakalutande. K var ju här på frukost innan. Frukosten blev till öl och vi gick igenom lite resmål för sommaren. Var ju tänkt att vi skulle dra till Glasgow i Juni. Dessvärre var det inte så lätt att få ihop min ledighet med hennes + att gordon som vi ska bo hos inte är tillgänglig alltför ofta. Det lutar nog mer mot en weekendtrip till milano i augusti. Om jag kan hålla på stålarna vill säga.... Det blir inte lätt med tanke på att fakturan från dom som fixade bromsarna till bilen damp ner och visade sig vara på 4400:-. Suck.


Kommentarer
Postat av: K.A.

Åh, du är så BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Hoppas du får ut massor av ditt volontärarbete! Ser fram emot att höra om hur det går med det sen. :)

2009-05-26 @ 23:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0