Trött på din gamla mormor?

Jag har funderat ett tag på att bli medlem i någon stödorganisation och åka hem till en gammal någon gång i veckan. Prata och göra annat som inte hemtjänsten hinner med. Gick in på röda korsets hemsida igår för att forska lite mer i det. Dessvärre behövdes det bara läxhjälp i angered samt insamlingsfrivilliga. Läxläsning...njee.. Jag vet knappt själv hur jag räknar, så att lära ut det skulle vara ett riktigt mission impossible. Dessutom är jag inte så pigg på att åka enda ut till angered. Så till insamlingsdelen. Inte riktigt min kopp av te att gå på stan och tigga. Måste ju ändå tigga i slutet av månaden av mina familjemedlemmar.
Så, är det någon som har en gammal mormor dom inte orkar med längre, så hojta till! Jag kommer och tjötar. Om inte dom vill det, så är jag grym på att laga chokladbollar. Och de äldre måste ju faktiskt äta!



PS. Tiara inget krav.

Kommentarer
Postat av: K.A.

Kajsa, det där är ju fantastiskt fina tankar! Se till att förverkliga den idén och starta en sådan stödförening själv, eller dra igång sådan verksamhet inom ramen för exempelvis Röda Korset! Jag är imponerad! :)

2009-05-20 @ 19:32:04
Postat av: Kajsa

Jag fick lite länkar mailade av anna, så nu har jag tagit kontakt med ett ställe.

Du som inte är särskilt lättimponerad. Jag känner mig stolt! ;)

2009-05-20 @ 19:50:49
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0