pizza

Idag fick jag ett (inte så ovanligt )sug efter pizza. Lat som jag är så orkade jag inte gå ner och köpa en. Istället sparade jag både pengar och ork genom att baka en egen. Jovisst! Detta påminde mig om helgerna hos pappa.
Varannan helg under barndomen så bodde jag och sis hos pappa. Det var en sak med det hela som gjorde det väldigt festligt. Nämligen menyn! Det fanns tre standardrätter vi fick välja mellan. Hembakadpizza, hamburgare med pommes frites och köttfärssås och spagetti. Gissa om jag favoriserade pappa när jag var liten?
Pappa förnekar än idag att det faktiskt var såhär. En parentes är att han på senare år gått en matlagningskurs. Befogat I guess!



 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Han hade ju en parad rätt också om jag inte minns fel. Ugnsbakad fläskfile med banan i currygrädde!

2009-05-14 @ 17:09:40
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: K.A.

Men hallå??? Du kan ju inte lägga ut en cliffhanger i ett blogginlägg för att sedan inte berätta fortsättningen i nästa! Betyder det här att enda sättet för mig att få reda på om det blev nån klippning är att faktiskt ringa dig? Sååå 90-tal...

2009-05-14 @ 19:00:32
Postat av: Kajsa

Åsa; Jag kommer inte ihåg den, var det innan min tid? Mamma minns den väl säger hon.



K.A; Haha. Nej, inte ska vi behöva ringa varandra. Jag sa nej. Såg sen att jag jobbar i halmstad natten innan, så det hade inte gått ändå. Får väl sätta saxen i dina händer istället! :D Ses imorgon, jag förväntar mig mycket jonglering i helgen!

2009-05-14 @ 19:10:58
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0