Korpen

Igår var det återigen dags att sätta kroppen i rörelse. Årets andra korpenmatch utspelades på heden och detta betyder att jag tränat två veckor i rad. Detta är en sensation. Det är inte ofta jag fullföljer något som har med fysisk aktivitet att göra. Kanske är det inte så svårt att förstå egentligen. Enda sedan jag slutade med fotbollen (för en herrans massa år sedan), så har jag prövat mig fram i träningsdjungeln. Försökt hitta en fritidssysselsättning som jag ska fastna för. Men det har inte givit några strålande resultat. Som bäst håller jag på med något i en månad, sedan tröttnar jag och tycker inte det är stimulerande nog. Egentligen handlar det nog om att inget har kunnat toppa fotbollen.
Det är ju det här som är roligt! Trots att jag inte orkar en femtedel av vad jag gjorde innan, trots att jag är usel, trots att det bara är kropen, trots att vi spelar på en sjumannaplan så pumpar det i kroppen när jag tar vagnen till heden. Jag är stridslysten, nervös, uppspelt och framförallt GLAD.
Igår orkade jag faktiskt mycket mer än förra veckan. Hittade tillbaks till min spelstil. Det är på mittfältet jag ska vara och hitta luckor och leverera passningar. Men det bästa av allt är ändå..........dada.......ingen träningsverk idag!!
Tyvärr förlorade vi matchen med 2-3 i sista minuten, men jäklar va vi rullade.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Har ni verkligen inte mer på er när ni spelar?

2009-05-28 @ 17:02:45
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Kajsa

Jo, dom andra, men jag spelar såhär. Det fanns inga dräkter över.

2009-05-28 @ 17:18:46
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tur att du fick ett nummer iallafall....9

2009-05-28 @ 19:32:19
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: cv

Hallå!

bra att du äntligen spelar igen, så jag kan säga det till min pappa..eftersom han frågar om din fotboll VARJE gång jag nämner ditt namn. haha.

2009-05-29 @ 08:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0