frösakull

Det är något underligt som händer när man ensam traskar ut på en blåsig strand. Blåsten blir till energi som man inte riktigt vet vad man ska göra med. Själv förvandlas jag till en tolvårig flicka som blöter ner sina skor, hoppar i sanden och går och småpratar med sin hemliga kompis.(som förövrigt inte existerar)
Efteråt är jag matt, utpumpad och känner att en öroninflammation nog lurar bakom hörnet.
Här i frösakull kan man minsann bli barn på nytt. Ta upp en läskflaska ur backen, kicka lite med bollen som lämnats här, spela spel och bara vara. Man behöver heller inte tänka på hur man ser ut, för ingen här känner en ändå. Man är incognito.
Livet.

  
  

Förresten, mamma påminde mig om ett annat kärt barndomsminne. Återigen är det min minsta kusin Martin som är inblandad. Denna gång är det slalomtävlingar på ettan och jag lurar i honom att man kan styra skidåkarna med nintendokontrollen. Haha... Om jag minns rätt så satt han rätt länge, stolt med dosan i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0