Exotiska män

Igår kväll chockade jag min kropp med en två timmars ofrivillig promenad. Det var min kära mor som ville kolla avståndet till och från hennes jobb. I utbyte mot mitt trevliga sällskap blev jag lovad en glass. Man måste ju förhandla i sånna här situationer! Vi gick i allafall till botaniska trädgården där vi saktade ner tempot lite för att andas in alla underbara dofter och titta på alla ljuvliga färger. Höjdpunkten i det hela var när mamma skulle berätta om en icke-svensk man som alltså härstammar från något annat land. Ofta av oss svenskar kallad; utlänning. Mamma ville väl låta fördomsfri och öppen och börjar meningen med "Vi har en exotisk man på mitt jobb..." Haha...det där uttrycket måste jag bara sätta i rullning. Det har en otroligt fin och spännande klang. Nästan så att jag själv önskar att jag var lite exotisk.
Nu sitter jag och väntar på fröken K som ska komma hit och äta frulle. Självklart har jag inte tålamod att vänta, så min frukost är redan uppäten.
Imorgon är det matchdags igen.. håll tummarna för att jag inte bryter några ben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0