20:50

Närvaron vid kräkningen i skolan i fredags börjar få konsekvenser. Kände av det redan igår, men ska bespara er på vilket sätt! Idag är jag lite febrig. Ena stunden fryser jag som om det vore minusgrader i lägenheten för att en kvart senare svettas floder. Men här gnälls det inte. Jag har packat, packat och packat. Det är otroligt hur mycket skit man sparar på sig under åren. Det blir inte mindre av att min kära mor sparat precis allt från barndomen. Avklippta hårtofsar, teckningar, kläder, tidningsutklipp, bokmärkesalbum..you name it. Men det är roligt att gå igenom allt och mycket får följa med till det nya stället. Annars är jag rätt bra på att slänga. Mamma har berättat att hon fick göra efterkontroll när jag hade rensat, för det hände att jag kastade helt nya böcker. Jag har nog alltid sett rensning som något symboliskt. Man går vidare, sakerna blir bara ett substitut för tankar och annat man samlar på sig.
Förresten jag förlängde mitt telenorabonnemang. Fick dock inte med mig telefonen hem. Den kommer först på onsdag. Den nyheten blir en riktig prövning för mig som drivs av impulsivitet. Så nu sitter jag här med ett....minneskort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0