Avstickare.

Igår drog jag söderut för att umgås med en efterlängtad syster och en trotsig sexåring. Jag och Smilla pysslade ute på trappen medan syster midsommarstökade. Framåt kvällen var det dagisuflykt som stod på agendan. Man får mycket förmåner som moster. Kokekorv, baguetter och kaffe på en filt ute vid havet. Vad mer kan man begära?
Men kvällen slutade inte där. Efter någon timme körde syster mig till B, S och lilla Abbe. Så fort jag klev innanför dörren (om jag ens hann komma in) började A skrika och gråta så tårarna sprutade. Jag ser tydligen grymt farlig ut i mitt mörka hår. Vi kom ganska snabbt fram till att det var just håret som orsakade denna kalabalik. Efter att ha gömt mig i cirka tio minuter övergick rädslan till bonding. Innan jag åkte därifrån kunde jag stolt konstatera att jag skaffat mig en ny kompis!
Sen var det dags att åka hem till Hybris som bjöd på rosé, cigaretter och massa annat gott. Tanken var att jag skulle sova i stan för att inte Smilla skulle väcka mig klockan sju på morgonen och göra det omöjligt för mig att orka med en jobbnatt. Nu gick jag istället och la mig klockan fyra, så det kanske gick på jämt ut. Men det var det värt, för när jag vaknade serverades det kaffe, croissanter och fruktcocktail. Livet!
Förutom en ljuvlig frukost så har den här dagen bjudit på ponnyridning. Ja, inte för mig då alltså. Men för världens bästa syserdotter som ni ser här under.






Kommentarer
Postat av: Åsa

du är minst lika efterlängtad!!!

2009-06-18 @ 18:44:53
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Linka

"massa annat gott"... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

2009-06-18 @ 21:09:06
Postat av: - H *

- sv ; hähä i know ;P

2009-06-19 @ 18:53:57
URL: http://finest.se/hodamerei

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0