Semester

Igår klockan nollsjunollnoll gick jag av för semester. Jag kan väl säga att det inte blev den bästa starten. Först försökte jag sova eftersom jag tidigare morgon bara lyckats fånga tre timmar sömn. Detta gick inget vidare. Efter två timmar vaknade jag av världens menssmärtor. Nu talar vi inte den vanliga, lite lätt molande känslan i nedre delen av magen som man får varje gång mensen gör entré. Nej, detta var smärtor på toppen av den tiogradiga skalan. Inte sen jag och Kerstin var på besök i skottland 2004(?) har jag plågats av sådan värk. Då kom det natten till hemresedag. Vi hade varit ute på krogen, jag hade svårt att somna och vaknade mitt i natten av plågande värk. Då trodde jag att jag liksom Maria skulle föda jungfrufödsel. Nej, det är inget skämt. Jag har livlig fantasi. Det kom aldrig nåt barn utan lagom till flyget skulle lyfta avtog det onda. Men, tillbaks till gårdagen. Jag fick skicka bud efter panodil zapp. Efter två tabletter ´a 500mg kände jag ingen förbättring. Det skulle ta cirka tre timmar innan jag kunde prata igen utan att låta som en treårig baby.
Efter det bar det av till ikea där det inhandlades lite ny interiör till sovrummet. Vilken förändring det blev. Jag har lite förträngt det där rummet och bara låtit det stå. Men nu har det berikats med jalusier, nytt bäddset, ljus, matta m.m
Fint som snus!
I Kållered blev det även ett besök på sports outlet där jag hittade en bikini för 9(!!!!!!!!!!)kr. Snacka om bargain. Den var till och med snygg.
På kvällen kickstartade min semester med champagne och jordgubbar, slapp med fruktsallad på balkongen och en mage som inte längre klagade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0