Hammarkullen/ Angered

Jag utlovade ju ett besök till länsmansgården. Det blev ändrade planer. Jag och Karolinka tog 8:an ut till angered istället. Det blev ett stopp på vägen också, för vem kan motstå att hoppa av i hammarkullen?
Hammarkullen bjöd på exotiska butiker, tunnelbanekänsla och en väldigt lång rulltrappa. Karolinka blev kär och bestämde sig genast för att bli den första(?) svenska jurist att bosätta sig där.

   
  

Angered var inte alls lika spännande. Karolinka har ju bott där så inte heller hon var särskilt fascinerad. Istället satte vi oss ner på torggrillen och käkade falafel. Ägaren skröt stolt om att han och hans mannar alltid satte kvalité och service i första hand. Undra om han glömde av det när han satte sig utanför grillen och rökte och drack kaffe i en halvtimma.

 
 





Kommentarer
Postat av: Åsa

Gubbe och dotter åker hem igen på kvällen. Stora frågan i det stora hela är väl vad jag får för startnummer. Det är ju ganska avgörande i frågan om när ni både kommer och åker. Det vet jag inte förrän efter 17 på fredag dessvärre...

2009-06-08 @ 08:03:42
URL: http://www.brakstakarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0