Ge-kås och konstiga piller

Idag har jag besökt vad man kan kalla "helvetet på jorden", eller som vissa andra väljer att säga "mammons tempel". Jag pratar om ge-kås. Jag trodde att jag var smart när jag valde att åka dit sex dagar  före löning (för de lyckliga; tre dagar före löning) Tji fick jag och sällskap när vi entrade affären med en befolkningsmängd på fem personer per kvadratmeter. Utanför de små fiken (som numera är bemannade med kassa och kassörska) stod kundvagnarna på rad. Folk trängdes för att få sina små delikatobollar och sitt kaffe. Efter ca tio minuter hade 90% av mitt tålamod avverkats och resten av tiden gick jag på reserven. Hade jag bara vågat så hade jag armbågat varenda ha-galen-jävel i den där hemska röran av tvättmedel och tandorstar. Personalen på ge-kås är verkligen värda den där julbonusen man har hört talas om.
Affären har ju sina ljuspunkter också. Annars skulle man ju aldrig styra kosan dit. Den här gången kom jag hem med två t-shirtar (på tok för stora..), en johnny cash dvd, utrustning till en hemlig present, lax , hovmästarsås och lite andra förbrukningsvaror.
Jag har även hunnit med en sjukilometers jogging tur. Den här gången med hjälp av de där konstiga pillerna jag nämnde i förrförra inlägget. Det var nog första och sista gången. Inte det att dom inte verkade - jag blev knappt trött. (Bara det borde vara varning nog)
Däremot googlade A dom och fick fram att de innehöll testosteron samt preparat som "inte än" klassats som dopingmedel, men på god väg att göra det.. Jag gör som Sverker Olofsson, öppnar den gröna tunnan och slänger ner burken med en kritisk blick.
Jag lovade ju en bild på håret. Jag vet, det är en repris av mitt hår år 2007 men i lite mindre tappning. Kalufsen på golvet kom dock ifrån en rejäl uttunning av baksvallet.


Kommentarer
Postat av: Sanna

usch då :P

2009-07-22 @ 22:26:57
URL: http://saniiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0