Ögontusch


"Jag är ju praktiskt taget osminkad förutom mitt ögontusch" -Kerstin Dellert

Åhh..mer plats åt dom äldre och deras uttryck!

Igår var jag duktig innan jobbet och pumpade däck, putsade insidan av vindrutan och slängde allt i "soptunnan" som jag haft i mitt baksäte. Sen for jag iväg mot göteborg och fick en känsla av att något var fel. Jag slängde iväg ett sms till jobbet med frågan om jag verkligen började klockan tre. Det gjorde jag såklart inte, utan en halvtimma senare. Och då var jag redan tidig. Som tur var hade jag med mig mitt presentkort på MQ, så jag kunde köra inom kungsmässan. Väl där hade jag en tidsbudget på 25min. Jaja, jag har ju aldrig varit så mycket för att gå och spana länge bland hyllorna. Brukar ta det jag ska ha, betala och gå. Nu kunde jag inte ens göra det, för jag hittade ingenting. Va är detta?? Jag hittar alltid kläder jag vill ha där. Men icke när man väl har pengar att handla för. Provade ett par jeans som gjorde att min baksida fick två rumpor. Nej tack, det räcker med en tänkte jag och gick.

När jag kom hem spelade jag lite poker. Hade inga förväntningar på vinst men slutade på +900. Kunde inte kommit mer lägligt.

I natt ska jag sova över hos Kerstin. Efter det har jag bara två nätter till att fixa sovplats. Någon som har en soffa ledig.....? Karrrrro?




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0