Nattstrunt

Nu är jag hemkommen från en helt okej jobbkväll i götelaborg. De här bilresorna är inte bra för mig då jag lagt till med en tvångstanke.
Tvångstanken går ut på att spruta spolarvätska just när jag kör förbi lastbilar.Varför? Det började lite som en utmaning, typ "hur mycket ser jag av vägen om jag har en lastbilsklump på ena sidan, väggren på andra, smuts och regn på rutan och dessutom sprutar spolarvätska?" Nu gör jag det på ren rutin, eller nja...tvång då. Undra vad nästa steg blir. Kanske ska öppna och stänga dörren i farten?
Fast värre var det nog när jag som nybliven körkortsägare vid artonårs ålder var ute och körde på vägarna med lite mild panikångest. Inte bara skulle jag hålla koll på vägen, inte svimma och inte spy. Jag var även tvungen att känna så att hjärtat slog. Vad jag inte tänkte på då var nog att det snart skulle sluta slå om jag fortsatte koncentrera mig på mina åkommor istället för vägen.
Nåja.
En tjej på jobbet har en kompis som ska hyra ut sin lägenhet i Götet. Den står tydligen tom redan och paret befinner sig på Island och har inte tänkt flytta hem det här årtiondet i allafall. Hoppas, hoppas, hoppas den kan bli min!

Förresten idag klippte C mig. Jag känner mig som frihetsgudinnan, ja fri alltså, utan den stora kaluffsen som mer fungerat som en mössa än vad hår nu egentligen ska vara bra för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0