Liten uppdatering

Tänkte ge er en uppdatering av vad som hittils hänt på vår resa.
Flygresan gick utmärkt. Jag har aldrig känt mig så uppassad förr! Det serverades kex, snacks, dricka, lunch, mellanmål.. You name it. Efter varje måltid fick man även en "hot towel". Jag förstod ingenting första gången och kände mig inte speciellt resvan.
Såhär i lågkonjunkturstider så står tydligen flygen halvtomma, så det fanns gott om utrymme för både ben och annat. Jag växlade mellan att ligga över tre säten och att ha benen mellan sätena framför. Det fanns även ett mediabiblotek med massa filmer, spel, musik etc. Jag hann se flickan med pärlörhänget och vicky christina barcelona (som jag förövrigt rekommenderar starkt!).
När vi skulle ta taxi från flygplatsen lyckades vi hamna i en svarttaxi där chauffören stal 50 dollars av oss. Härlig start.

Idag har vi åkt till New Jersey och ätit middag och sedan körde vi en liten tur runt Manhattan.
Vi bor i en liten tvåa som ligger precis vid Central Park på Manhattan. Han som har lägenheten är Lama och allt är buddhistiskt inrett. (se bilder) Det är ganska compact living här då vi är sex personer som delar på ett väldigt litet utrymme. Kvällen vi kom hade Laman meditationsklass, så då fick vi andra tränga oss in i ett jättelitet rum. Kan säga att vi var ganska trötta då och helst hade däckat i våra sängar(läs;dynor) direkt. Men icke.
Imorgon är vi ganska mycket lediga och har då tänkt att göra staden.


Mediationsrummet där vi sover

Ljuvlig bild! Laman kikar på Manhattan från andra sidan bron.


Taxin vi åkte med såg inte ut såhär. Kanske borde förstått att något var fel redan där?




Bruce den allsmäktige.


Här visas Mamma Mia! minsann.

Middag på golvet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0