Frisering och dopp i det blå.

Jag tar vid där jag slutade igår. Innan jag styrde Forden söderut åkte jag nämligen inom syster med tillhörande dotter. Vad jag inte visste då var att jag skulle agera frisör under timmen jag hann spendera där. Jag har inga som helst kunskaper om hur man klipper hår men självfallet ställer man upp när man får förfrågan. Det var inte bara kunskap det var brist på på Nordmossavägen. Det fanns nämligen inte så mycket redskap att tillgå. Med Smillas rosa plastborste och en sax som jag skulle tippa på var köpt på G-kås försökte jag trimma en långhårig syster som dessutom inte ens hade blött håret. Som tur är besöker Åsa inte frisören så ofta så det kanske dröjer innan någon klagar på hur ojämnt det är och undrar vem tusan det var som klippte henne sist.
Förmiddagen har jag spenderat åt att försöka sova. När jag är i Frösakull så huserar jag oftast i ett eget litet rum, men denna natt hade mamma en arbetare här i form av hennes svåger. Jag fick helt enkelt låna mammas säng. Hennes rum är i vanliga fall en riktig oas, men när det skrapas och byts plankor på väggen utanför så känns det mest som om man befinner sig på ett bygge. Detta till trots så fick jag ett litet möte med Johnny B(lund). Efter några timmar så vaknade jag till doften av nybakat. En frukost bestående av två kokoskakor, två korvar och lite grönsaker fick bli energikälla till min löptur. Trettio minuter av svett, klagan och sand i skorna avslutades med ett ljuvligt dopp i det blå.


Kajsas frisörsalong.
Syster i mediterande position. Smilla i..sin egen värld.

Kommentarer
Postat av: - H*

- love your header!

2009-08-06 @ 16:52:16
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: Renée

sv: ja, det tycker jag verkligen :)

2009-08-06 @ 17:06:19
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0