Kvinna?Man?

Jag har just varit och hämtat hem ett litet paket från cdon. En Johnny Cash t-shirt och Brothers & Sisters box rikare sitter jag nu i soffan och beskådar alla friidrottare. Ingen har väl gått oberörd förbi allt snack om Caster Semenya. "Kvinnan" som tog hem guldet i 800m och som även påstås vara en man. Jag förstår att folk funderar. Är hon inte en man så måste hon ha knaprat i sig grova mängder testosteron. Nog för att man kan se manlig ut, men några tecken av östrogen måste man väl ändå ha? Nåja, ikväll blir det fokusering på de svenska deltagarna. Emma Green hoppar höjdfinal och herrarnas tiokamp fortsätter. Efter det bär det av till andra sidan staden och sista jobbnatten innan det är dags för en veckas ledighet. Välbehövligt.

Kvinna? Man?

Kommentarer
Postat av: Anonym





Jag tycker att du skall läsa på lite om hur det fungerar med kromosomer, gener och könsuttryck - då skulle du snabbt förstå att världen inte enbart består av svart och vitt, av män och kvinnor. Det finns långt många fler kön än man och kvinna.

2009-08-20 @ 23:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0