Visst är ni sjuk?

Denna dag har spenderats i goda vänners lag. I förmiddags bar det av ner till Veras för en fika med en nyfriserad C. Vanligtvis lämnar jag aldrig Veras utan att fylla magen med världens godaste kycklingbaguette. Idag var dock ett undantag då morotskaka och kaffe stod på menyn. Efter lite uppdateringar gav vi oss iväg på en kort sejour på stadens gator och torg.
Några timmar senare var det dags för ett stopp vid nästa matdepå. M som vanligtvis huserar i hufvudstaden har nu ett helt hus i Varberg att fylla gäster med. På Tranelyckan bjöds det på plockmat av finaste kvalité i form av ostar, frukt, kex och diverse specerier. När det inte fanns plats för mer godsaker i magen så åkte sällskapsspelet fram. "Visst är ni sjuk" - ett spel för hypokondriker, stod först på listan. Samtliga deltagare tyckte att detta var ett utmärkt spel just för mig. Jag kan väl bara instämma, trots att jag nu tycker mig vara nästan frisk från min hypokondri. Spelet drev med allt vad svensk sjukvård heter och gick ut på att komma i mål med så lite pillerburkar som möjligt. Ett utdrag ur spelets kortlek: "Doktorn är inte anträffbar (egentligen är han ute och spelar golf). Du skickas därför vidare till nästa doktor." Därefter kunde man skickas vidare till ytterligare en doktor som inte alls visste vad du hade för åkomma och därför gjorde en ren chansning och gav dig tre pillerburkar. Ja, ni fattar principen. Kul var det i allafall.
Mätt och belåten ska jag nu runda av denna dag med att somna in till en i raden av alla Beckfilmer.

  


  

Kommentarer
Postat av: Sofia [gaspedal.blogg.se]

vi har tydligen många favoritartister gemensamt men viss av dem har jag aldrig hört talas om, som jag måste spana in.. tack för tipsen!

hoppas du haft en bra dag? (:

2009-08-05 @ 01:53:03
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: Åsa

Låter som en toppen dag. När ska vi ses då?

2009-08-05 @ 08:21:28
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Kajsa

Jag börjar 22:00, så om du kan idag så kan vi ses i eftermiddag.

2009-08-05 @ 10:36:02
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0