Höstfilosoferande

Dagens schemamöte är avklarat och det ser ut att bli en ganska skön höst med betydligt fler lediga helger än tidigare. Dessutom får jag njuta av en sexdagars långledighet varannan vecka. Det kanske behövs om jag ska hinna plugga, volontärarbeta samt ta extrapass på det andra stället.
Idag har jag läst om att dagboksskrivande gör oss människor friskare. (Enligt en viss forskning.) Nu fungerar nog inte denna bloggen förebyggande för min hälsa. Knepet är nämligen att skriva om jobbiga saker, saker som upprör och irriterar. Jag citerar ur tidningen Leva! "Den som med ord beskriver en obehaglig upplevelse eller negativ känsla neutraliserar den - och ändrar hjärnans kemi." Nu skriver jag ju aldrig om det jag tycker är allt för jobbigt här i bloggen, så teorin fungerar inte på mig i detta forum. Kanske är det en god idé för mig att skaffa en liten Bridget Jonesbok där jag kan plita ner diverse tankar och funderingar som håller mig uppe om nätterna. Jag har vissa jobbiga saker som jag aldrig verkar ta itu med. Ett framsteg är dock att dessa hjärnspöken börjar komma upp till ytan nu istället för att ligga tunga som bly längst ner på botten.

Nu ska jag dricka upp innehållet i glaset som gjort mig till rödvinsfilosof denna höstliga afton. Over and out!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack för ditt mail! Du är världens underbaraste syster!!!

2009-08-19 @ 22:51:15
URL: http://www.brakstakarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0