Sova med fienden

Just nu befinner jag mig i Biskopsgården och hälsar på min kära kamrat Stella. Hon och hennes man Christer har just tagit över en fyra på tredjevåning. En fyra! Det känns minsann vuxet. Stella har formats en del av hennes uppväxt med sin mormor. Detta märks främst i hennes förhållandesätt till matlagning och kökshantering. (Kanske också i hennes halvårsprenumeration på Allers.)
När man slår upp köksskåpen kan man inte annat än att referera till mannen i Sova med fienden. Eller vad sägs om det här?


Inte mig emot, för nu vankas det en organiserad och smaskig måltid gjord av tidigare nämnd donna. Mustig tomat och linssoppa står på menyn. Receptet är självklart hämtat ur Allers, nummer 34. Det är skönt att ha en Stella i närheten när samtliga mor-och farföräldrar ligger långt nergrävda under marken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0