Korsord

Igår skulle jag ha en ledig, slapp och skön dag. Jag åkte till Kerstin vid tio och som sällskap hade jag med mig en inte ännu klarlöst korsordsbilaga. Detta val av medresenär var ett stort misstag. Från klockan tio till halv fem gjorde jag och Kerstin inte annat än att gnugga geniknölarna, googla konstiga ord och förbarma oss över Svåra Krysset. Tre gånger fick vi fylla på energidepåerna och ändå slutade det i grav trötthet och huvudvärk. Samtliga korsord blev dock lösta och både jag och Kerstin mailade mot kvällen iväg svaren i hopp om att vinna ett lottpaket. Jag använde vad jag tror är fungerande knep för att vinna och uppmärksammas. Stora, röda, feta vokaler så att de bara inte ska kunna sluta tänka på mitt mail utan bli tvungna att ge mig en vinst. Det var nästan så jag tänkte måla en teckning i paint och skriva att jag var tio år, men sannolikheten att man är tio år och klarar svåra krysset är kanske inte så stor.
Denna ansträngande "arbetsdag" avslutades med pizza och Män som hatar kvinnor. Jag såg filmen på bio redan i våras, men den var lika bra andra gången. Väntar otåligt på att Luftslottet som sprängdes ska ha biopremiär. Böckerna är så bra så man önskar att man inte hade läst dom än.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sist jag skickade in korsord så insåg jag i svarsmailet att jag missuppfattat frågan med ålder....jag skrev -76 och tydligen tror de nu att jag är så gammal....mina vinstchanser är säkert därmed lika med 0. Tror på bättre lycka med en 10-årings teckning.

2009-08-25 @ 12:49:09
URL: http://www.brakstakarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0