Reunion.

Min kväll fick en oväntad vändning när en gammal klasskompis från mellanstadiet helt plötsligt ringde. Han tyckte det var dags för en reunion. I ren chock sa jag ja, trots att jag satt härligt nerbäddad i soffan med mina gubbatofflor. Så det var bara att plocka undan mitt tantfika, ta av gubbatofflorna och börja tänka som en ungdom - det är ju faktiskt lördagkväll.
Fram med rödvinet och måla fransarna.
Grejen med E är att han har fotografiskt minne. Det kan vara rätt intressant när man själv inte kommer ihåg ett dyft från grundskoletiden. Jag blev bland annat påmind om följande:

* Jag tvingade HELA min klass att se på "spice girls - the movie" på roliga timmen. (roligt skulle det vara...)
* En kille i klassen hade kommit fram och frågat mig -varför visar du naveln(kort tröja). Varav jag svarar jävligt nonchalant - Varför inte???
* Det ryktades om att jag hade störst bröst i klassen. Vilket även hade bekräftats av min dåvarande pojkvän i killarnas omklädningsrum. (Året senare när alla växt ifatt hade jag antagligen minst!)
* E var kär i samma tjej under hela skoltiden och när dom skulle titta igenom gamla semesterbilder så råkade alla hans stalkerprylar ramla ut rakt framför ögonen på henne (hehe)

När vi inte pratade gamla minnen så sjöng vi gamla mellanstadiediscolåtar. Bland annat "Wish you were here" med rednex. Var tvungen att förfriska minnet och googlade texten. Haha. ..:"the stove is getting colder..." "..me and my countryman..". Det passade minsann oss lantbor..

   

Nu ska jag sova och försöka förtränga mitt icke så fördelaktiga förflutna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0