Martyrer i tvättstugan.

Idag var det tvättdags. När jag kom ner till tvättstugan så var det helt tomt, så jag slängre i tre maskiner på en gång. Härligt med rena kläder inför en ny vecka, tänkte jag. En timma senare tog jag med min kära systerdotter och gick ner för att slänga in allt i torktumlaren. Men vad händer? Jag får inte upp luckan, inte på nån maskin. Jag kikar runt lite och ser en lapp på väggen "Söndagar -  ingen tvättning". Jippie! Så någon jävla tvättstugemartyr har varit nere och stäng av strömbrytaren. Okej, dom vill visa vad som händer om man inte följer reglerna. Men va fan! Så nu får mina dyngsura kläder ligga där och mögla till klockan åtta imorgon. Vad är det för jävla mentalitet? Kan man inte lägga en lapp istället och förklara att på söndagar får man inte tvätta, tänk på det nästa gång.
Förutom denna lilla incident så har jag haft en toppendag med besök av syster och smilla. Sistnämnda som gjorde sin premiäråkning med spårvagn var på strålande humör! När vi tog en promenad så berättade hon hur gärna hon ville var vuxen. Jag försökte då förklara att hon minsann skulle ta vara på sin barndom för att vuxenlivet ibland kan vara tufft. Man måste te.x jobba och betala räkningar. Då säger hon i sann barnaanda "Men varför köpte du ett jobb då???" Haha. Kanske borde fundera på försäljning av mitt jobb om det skulle underlätta min ekonomi!
Hon sa även att hon inte hade växt så mycket inatt, för hon sovit över hos en kompis. Hon sover mycket bättre hemma och då växer hon även mer. Barn - finns det nåt bättre?
Imorgon ska jag och pappa hämta det sista i varberg, åka till ikea och sen borra och ha hos i lägenheten. Efter det blir det matlagningskväll med A. Hon har lovat att hjälpa mig göra nyttiga och gröna matlådor. Va mer kan man önska sig av en vän?

Kommentarer
Postat av: Anonym

det var himla onödigt, trist att det ska behöva vara så :(

2009-04-26 @ 19:21:41
URL: http://elinarnehed.blogspot.com
Postat av: Åsa

Du glömde berätta att systern legat på golvet och skurat med diskhandduk och diskmedel! Tycker helt klart detta var värt ett omnämnande.....

2009-04-26 @ 20:07:10
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Anonym

Haha! Jag kom på det just när jag publicerat! Klart det skulle med. Hade lust att smygfilma när du kröp runt på alla fyra i värsta Marie-Louise-stuket.

2009-04-26 @ 20:15:38
Postat av: Anonym

Vilken elak tvättstugepolicy ni har. Jag tror vi kan tvätta dygnet runt men helst inte efter tio :P Men lagar är till för att brytas. Hoppas din tvätt inte luktar skunk!!!

2009-04-27 @ 11:31:39
URL: http://mywordsinmyworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0