Gårdagen

Puh vilken dag det var igår. Upp klockan sju och ner i tvättstugan för att hämta mina blöta kläder. Som tur var så var kvinnan som hade tvättid en trevlig dam. Hon sa att det rådde inga tvivel på att någon stängt av strömmen för att visa vem det är som bestämmer. Hon varnade även mig för en "nummer 7". När hon tvättar, så tvättar ingen annan. Hon pratar hål i öronen på en och snackar skit om alla. Så framöver så vet jag. På onsdagar blir det ingen tvätt för min del!
Efter att ha hängt upp TRE MASKINER blöt tvätt runtom i lägenheten så bar det av till varberg. Där var det slit, slit och slit. Efter fyra timmar hade mina händer förvandlats till en svintotuss. Upp till Göteborg, lassa av det sista. Sen åkte jag och papi(som tabita hade sagt) till IKEA. Jag fick min efterlängtade bokhylla i flyttpresent och köpte själv nya tallrikar (som går in i skåpet) och en lurvig röd matta. Så nu börjar här äntligen likna ett hem. Efter IKEA var det bara att åka hem igen, borra, fixa och skruva ihop. Sen snabbt iväg för att hämta A och åka till Ica Maxi. Där inhandlades det ekologisk grön mat för en femhundring. Köpte även en stavmixer åt min lata sida, så jag nu kan mixa grönsaker och snabbt göra enkla soppor.
Väl hemma så satte mästerkocken A igång! På med alla plattor, hacka grönsaker, steka svamp..ja you name it. Själv satt jag och förbarmade mig över ett bredband som inte fungerar.
Kvart i tolv var vi bägge så trötta så vi nästan somnade med varsitt glas rött i handen. En lång dag med andra ord.

Förresten! Här får ni en update till p-bots inlägget:
Jag fick ju aldrig något svar på mailet jag skrev till parkeringsbolaget. Igår när lönen hade kommit in på kontot så betalade jag in p-boten i risk för att hamna hos inkasso.
Vad tror ni jag hittar innanför dörren i varberg? Jo, ett brev från bolaget där det står att ärendet har avskrivits. Bra Kajsa. Så nu har jag alltså betalat in fyra hundra kronor HELT i onödan. Suck.


Lurvig matta!
Den är röd. Den är lurvig.

Bokhyllan.

Diskstället som under 4år i vbg, aldrig kom upp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken jättefin lägenhet du fått :)

2009-04-28 @ 14:35:52
URL: http://mywordsinmyworld.blogg.se/
Postat av: Åsa

Looks like a home!!!



Ska du ha mer IKEA så kolla först iloveikea.se

2009-04-28 @ 16:27:49
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Kajsa

Tack!



Oj, en annonssida med bara ikeamöbler! Fan va bra. Från billigt till billigare. I like!

2009-04-29 @ 00:33:46
URL: http://donttakeyourgunstotown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0
RSS 2.0